konkurrent
Jonathan Løw
Jonathan Løw
Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på email

JumpStory vs. konkurrenterne

Hos JumpStory ved vi godt, at vi som startup er en myg i forhold til vores amerikanske konkurrenter – de kæmpe elefanter Shutterstock og iStock. Imidlertid har vi sat os for at skabe et reelt alternativt til dem, og vi tænker fundamentalt anderledes end vores store amerikanske kolleger.

Først og fremmest er vi selv marketing- og kommunikationsfolk. Ikke fra billedbranchen. Vi har skabt JumpStory, fordi vi elsker billeder, men også fordi vi samtidig hader at spilde tid på at søge efter dem. Derudover ved vi, at man som marketingmenneske reelt ikke leder efter selve billedet. Man leder efter effekten. Det er grundlaget for alt, hvad vi gør og bygger hos JumpStory.

Når jeg i interviews bliver spurgt om, hvordan vi adskiller os fra elefanterne, fremhæver jeg gerne fire ting:

 

1. Vi gør op med de forvirrende licensvilkår

Hos JumpStory forstår vi ikke, hvorfor det skal være så kompliceret med alle de mange forskellige licensvilkår. Fotografi er en kunstart, men det behøver licensområdet altså ikke også at være.
For tiden får vi eksempelvis rigtig mange nye kunder, som ikke kan gennemskue de vilkår, som vores amerikanske konkurrenter sætter op for brugen af billeder. Derudover får vi andre brugere, der er usikre over de private vilkår, som gratissiderne pludselig er begyndt at indføre for brugen af deres indhold.

Derfor har JumpStory gjort det utroligt enkelt. Vi har blot én samlet licens, Creative Commons 0, og den giver dig ret til at bruge alt vores visuelle indhold i al fremtid og til alle formål. Uden begrænsninger!

 

forvirrende

 

2. Vi gør op med uigennemskuelige priser

For det andet forstår vi ikke branchens uigennemskuelige priser. Behøver man virkelig at skabe alverdens pakker med indbyggede begrænsninger for at kunne tjene penge på at hjælpe marketingfolk med at finde gode billeder til fair priser? Det mener vi ærlig talt ikke.

Derfor har JumpStory gjort det utroligt simpelt. Vi har én samlet pris, 119 kr./måned, og den giver dig ubegrænset ret til at søge efter, downloade og bruge alt det indhold, du finder hos os.

 

penge jumpstory

 

3. Vi gør op med spildtiden

Ifølge et stort internationalt studie ender 95% af alle billedsøgninger med, at brugeren aldrig downloader noget. Ergo spilder vi store mængder af tid på at skulle gætte os frem til søgeord for at finde det billede, vi leder efter, eller også ved vi måske slet ikke, hvad vi præcis er på udkig efter, men vil bare inspireres.

Derfor har JumpStory tilføjet en ny og tidsbesparende måde at søge på. Frem for selv at skulle gætte på søgeord kopierer du blot hele din tekst ind på platformen, og så matcher vores kunstige intelligens indholdet af teksten med relevante fotos på få sekunder. 

 

tidsspilde

 

4. Vi gør op med de spildte marketingkroner

Endelig får vi som marketingfolk langt fra altid value-for-money. Én af årsagerne er, at vi ganske enkelt udvælger billeder, som skaber ringe effekt. Jeg ved selv, hvor svært det kan være at vælge, hvis man bliver præsenteret for eksempelvis 20 fotos, der minder ret meget om hinanden.

Derfor har JumpStory udviklet en smart feature, som vi kalder HighJumper. Den går ind og analyserer alle vores millioner af fotos og ’scorer dem’. Vi bruger disse ratings til at anbefale de billeder, der må forventes at performe bedst. I praksis oplever du det på platformen som et lille ikon ud for netop disse billeder – eller HighJumpers, som vi har valgt at kalde dem.

 

HighJumper

error: Content is protected !!