Hvilke billeder vil være et hit i 2019?

Når du sidder og skal vælge et billede til dit næste nyhedsbrev, opslag på Facebook, event-invitation eller lignende, hvad skal du så gå efter? Dvs.: Hvad hitter lige nu iblandt danskerne, og hvordan opnår du den ønskede effekt med dine fotos?

Det er klart, at der ikke kan gives ét simpelt svar på dette, men når man lytter til en række af verdens førende eksperter på området billeder, stock photos og branding, så går en række ting alligevel igen. Derfor vil JumpStory gerne dele tre af disse indsigter med dig, så det bliver nemmere for dig at vælge de helt rigtige billeder til dit indhold her i 2019:

 

CIA er stadigvæk et hit

Forkortelsen ”CIA” blev brugt som et bud på, hvordan det optimale arkivfoto skulle tage sig ud i 2018. CIA står for ”Color, Interesting og Angels” og dækker altså over billeder, der både er farverige, interessante og eksperimenterende i forhold til deres vinkler. Vi har fundet et par eksempler via JumpStory, som godt illustrerer denne type af fotos, der altså også i 2019 forventes at virke rigtig godt på modtagerne …

 

 

Vis os den nye verden

Teknologier som Virtual Reality, Augmented Reality og kunstig intelligens trender for tiden, og derfor vil organisationer og virksomheder gerne signalere, at de interesserer sig for områderne. Det er imidlertid samtidig områder, hvor man måske først lige er gået i gang, ligesom det kan være svære temaer at sætte ord på.

Billeder siger som bekendt mere end tusind ord, og derfor vil det skabe interesse og nysgerrighed med flotte billeder indenfor alt fra VR til AR, AI, blockchain m.m. Der findes heldigvis masser af disse på JumpStory. Her er nogle stykker af dem:

 

 

Autenticitet

Det største problem med stockphotos har historisk været, at de savnede autenticitet og nærvær. Derudover har det ofte manglet med mennesker i normale situationer, men det er i den grad under forandring. På JumpStory finder du således millioner af billeder, som netop indeholder, hvad brugerne i dag efterspørger – nemlig autenticitet og ’naturlighed’. Derudover er der mange gode muligheder for, at billederne ikke alene behøver at illustrere hverdagen, men også kan kombineres med mere abstrakte eller symbolske budskaber. På den måde kan billedet nemlig fungere på mere end ét plan.

Vi har udvalgt eksempler på dette nedenfor fra JumpStorys søgemaskine:

 

 

 

Interesseret i at kunne bruge disse og flere and 10 millioner andre flotte fotos i din markedsføring?

Prøv JumpStory gratis i en måned …

 

 

Lyst til at dele indlægget? Vælg én af mulighederne nedenfor….

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Email

Andre artikler fra JumpStory’s blog

Prøv det nu